Gemeenteavond 18 mei 2022

In verschillende vergaderingen heeft de Kerkenraad van wijkgemeente 1 nagedacht en zich laten informeren over de liturgie van de eredienst.

Graag willen we één en ander met u/jou delen op de gemeenteavond die gehouden wordt op woensdag 18 mei om 19.30 uur in Salvatori. Hartelijk welkom!

Gemeenteavond 14 februari 2018

Op deze avond hebben we in Salvatori een gemeenteavond gehouden over het thema “Begraven/cremeren”.
Ds. P. van der Kraan uit Arnemuiden heeft een inleiding verzorgd. Na de pauze was er gelegenheid tot het stellen van vragen.
Aan het einde van de avond konden de bezoekers de flyer “Begraven en cremeren” (uitgave van de Gereformeerde Bond) meenemen.
Klik hier om de flyer te bekijken.

Algemene Kerkenraad

Gemeenteavond 16 februari 2017

Ons leven is een geschenk van God, maar hoe hebben we om te gaan met de medisch/ethische vragen van deze tijd? De ontwikkelingen op dit gebied gaan snel. Maar wat is nu goed in de Bijbelse zin van het woord?

We lopen al snel tegen allerlei vragen aan. Wat te doen bijvoorbeeld met de brief/het verzoek die meisjes van 12 krijgen, om zich te laten inenten tegen baarmoederhalskanker?
En als onze jongeren 18 jaar zijn, krijgen ze het verzoek om een codicil te tekenen m.b.t. orgaandonatie, mag dat nu wel of niet? En hoe zit het met die 20-wekenecho? Hoe moeten we op oudere leeftijd omgaan met reanimatie? En de behandeling die de arts tijdens een ernstige ziekte voorstelt, is die echt zinvol in mijn situatie? Zomaar een paar actuele voorbeelden.

Wat mag je nu wel/niet als christen. Wat zegt de Bijbel hierover?

We kunnen niet een avond houden voor elk voorbeeld, maar misschien wel algemene lijnen trekken, hoe we als christenen met deze ethische zaken hebben om te gaan.

Dat hebben we gedaan op een gemeenteavond, die uitging van de Algemene Kerkenraad.
Het thema was: "Een gezond leven". Dr. A.A. Teeuw uit Ridderkerk heeft deze avond verzorgd.

Algemene kerkenraad