Bijdragen aan collectes

De afgelopen tijd is er veel veranderd in de wijze van bijdrage aan collectes. In de coronaperiode waren de kerken gesloten en kon alleen digitaal worden bijgedragen. Nu kunnen we weer naar de kerk, maar de collectezakken gaan niet meer rond, deze staan bij de ingangen van de kerken.

Ook verandert er veel in de kosten van geld afstorten en iDeal betalingen. De kosten worden steeds hoger die banken in rekening brengen. Graag willen we als Kerkrentmeesters en Diaconie een overzicht geven van hoe u bij kunt dragen. Daarbij hebben we de mogelijkheden in een bewuste volgorde gezet in verband met kosten en verwerking.

1. Vanuit tegoed in Appostel App of Appostel
Met de Appostel App voor telefoon of tablet en via de website Account kan een account aangemaakt worden. Met dit account kan een tegoed gekocht worden (vergelijk het met collectebonnen) en vervolgens kan er digitaal vanuit het tegoed worden bijgedragen aan collectes.
Meer over Appostel App vindt u op: Appostel

2. Via iDeal in de Appostel App of Webshop
Wanneer u anoniem wil bijdragen kan dat door bij te dragen via iDeal aan de collectes via de Appostel App of website via de pagina Webshop anoniem

3. Overboeking
Door overboeking op de rekening van de Kerkrentmeesters of Diaconie onder vermelding van collectes kunt u ook bijdragen. De rekeningnummers zijn:

Kerkrentmeesters NL54 RABO 03618 02099
Diaconie   NL07 RABO 03618 00908
Zendingscommissie NL78 RABO 03618 61710

4. Collectebonnen
Bijdragen met collectebonnen in de collectezakken is ook mogelijk. Collectebonnen kunnen woensdagochtend gekocht worden op het kerkelijkbureau of online via onze Webshop Bij online bestellen zullen de bij u thuis worden bezorgd.
LET OP: vanaf 1 januari 2023 is het kerkelijk bureau alleen nog geopend op woensdagochtend.

5. Contant
Tot slot is contant geld in de collectezakken ook een mogelijkheid om bij te dragen. Deze mogelijkheid wordt als laatste genoemd omdat het storten van contanten steeds duurder wordt.

Uiteraard is iedere bijdrage, op welke wijze ook, welkom. Afgelopen periode hebben we met dankbaarheid mogen zien dat de gemeente ruim is blijven geven aan de ‘collectes’.