Jongerendienst 19 september 2021 'De dag waarop God blij wordt'

Het thema is: “De dag waarop God blij wordt”. Dit n.a.v. Richteren 16:16-31, een gedeelte uit de geschiedenis van Simson. Het zal in de preek o.a. gaan over verkering en huwelijkstrouw.

Vragen bij de preek:

1.Simson stelde zijn ouders vaak te leur, evenals Delano G. die dat als rapper rapte. Een jongeman die ging trouwen vroeg vlak voor de trouwdag vergeving aan zijn ouders. Herken je daar iets van bij jezelf?
2. Simson ging af op zijn ogen? Hij was visueel ingesteld, zegt men. Wij leven in een visuele maatschappij met allerlei sociale media. Wat zijn daarvan de voordelen en wat de gevaren?
3. Simson was erg gericht op het lichamelijke, hij keek naar mooie vrouwen. Ook wij leven in een lichaamscultuur. Wat moet doorslaggevend zijn bij het zoeken van een levenspartner. Wat heeft Spreuken 31:30 ons in dit verband te zeggen.
4. Simson bad niet regelmatig, hoe is dat bij jou? Bidt je als single weleens om een gelovige levenspartner?
5. Simsons gebed is niet helemaal zuiver, hij wil wraak. Waaruit blijkt dat het toch een gelovig gebed is dat God verhoort?

Jongerendiensten 2020

Op zondagmorgen 13 september om 9.30 uur wordt er een jongerendienst gehouden in de dorpskerk van Strijen.
Ds. C. Doorneweerd zal starten met een prekenserie over:  "De kerkramen in de dorpskerk".

Op zondagmiddag 15 november om 17.00 uur zal ds. P.D. Teeuw uit Moordrecht voorgaan in de jongerendienst.
Het thema van de preek is: "Kerk-zijn in de eindtijd"
Bijbelgedeelte: 1 Thess. 5

Preekbespreking (Kijk  voor de Dienst van 15-11-2020 bij "Samenvatting" welke vragen er door de Dominee zijn gesteld)

Als jongerendienst commissie doen we op deze site een extra oproep aan alle jongeren om na de jongerendienst ook zeker naar de nabespreking te komen! Hoe meer, hoe beter! De preekbespreking helpt je na te denken over de behandelde tekst. De dominee stelt voor de preekbespreking vragen op die we in groepjes met elkaar bespreken. Door deze vragen kom je met elkaar in gesprek over het geloof en kun je met elkaar van gedachten wisselen. Diegene die alleen willen luisteren naar vragen en antwoorden zijn ook van harte welkom! Door te luisteren naar de meningen van anderen kun je ook veel leren. Daarnaast ben je met leeftijdsgenoten, waardoor er in gesprekken vaak dingen naar voren komen waar je zelf ook tegen aan loopt.
Uit een preekbespreking kun je dus halen wat je wilt; je kunt gewoon voor de gezelligheid komen, meer in contact komen met leeftijdgenoten uit de kerk, meer verdiepen in teksten uit de bijbel, noem maar op. Wij zouden het in ieder geval leuk vinden als de jeugdzaal na de jongerendienst nog voller zit! Dus bij deze: kom na de jongerendienst een keer mee, neem gerust een vriend of vriendin mee, al is het alleen maar om te zien wat zo'n preekbespreking nu precies is.

Wij, als jongerendienstcommissie, zien er naar uit jullie te ontmoeten in de jongerendienst en op de preekbespreking!