24-02-2024
De kerkenraad van wijkgemeente 1 deelt met dankbaarheid mee, dat de heer B.L. Mol zijn verkiezing tot diaken heeft mogen aannemen. Wilt u voor hem en zijn gezin bidden om rust over zijn besluit.
Mocht iemand bezwaren hebben tegen de gevolgde benoemingsprocedure of tegen de wandel van de te bevestigen broeder, dan kunt u deze uiterlijk vrijdag 1 maart aanstaande schriftelijk en ondertekend indienen bij de scriba, de heer J. van der Pligt, Dam 132, of via zijn emailadres.

17-02-2024
De kerkenraad van wijkgemeente 1 deelt u mede, dat op de stemmingsvergadering van woensdag 14 februari broeder B.L. Mol tot het ambt van diaken werd verkozen. Zijn beslissing zal uiterlijk vrijdag 23 februari schriftelijk aan de scriba worden doorgegeven. Dat de Heere hem de vrijmoedigheid mag geven tot het ambt. We leggen de vervulling van de ambtsdragersverkiezing geheel in Gods handen en vragen de gemeente de verkozen, alsmede de niet verkozen broeder A.A. Kreukniet, te gedenken in uw voorbede.

03-02-2024
De kerkenraad van wijkgemeente 1 heeft in haar vergadering van 31 januari, met het oog op de komende vacature van diaken, uit de ingediende namen het volgende dubbeltal in alfabetische volgorde opgesteld:
de heer A.A. Kreukniet - Winterplein 2 te Puttershoek en de heer B.L. Mol - Keizersdijk 22.
We bevelen deze broeders met hun gezinnen van harte aan in de trouwe zorg van de Heere. We realiseren ons dat kandidaatstelling spanning kan oproepen. We leggen de ambtsdragerverkiezingen geheel in Gods handen en vragen de gemeente de broeders te gedenken in uw voorbede.
De stemmingsavond zal worden gehouden op Deo Volente woensdag 14 februari om zeven uur in de kerk van Strijensas en om acht uur in Salvatori. Er kan ook per volmacht gestemd worden. Elk stemgerechtigd lid mag, behalve zijn eigen stem, maximaal 2 gevolmachtigde stemmen uitbrengen. Volmachten liggen volgende week zondag bij de uitgangen van de kerk in Strijen en Strijensas en u kunt ze opvragen bij een sectie-ouderling of bij de scriba J. van der Pligt.

13-01-2024
De kerkenraad van wijkgemeente 1 deelt u mee dat er geen bezwaren zijn ingediend tegen de herkozen broeders en de gevolgde procedure.
Voor de aanstaande vacature van diaken J.A. Maaskant worden, zowel de belijdende- als de doopleden vanaf 18 jaar van wijkgemeente 1, opgeroepen om aanbevelingen in te dienen.
Aanbevelingen kunnen tot en met vrijdag 26 januari ingediend worden bij broeder A.G. Terdu, Lange Meet 4 of via het mailadres van de scriba:
Op woensdagmorgen 17 januari  en 24 januari zal een lijst met Mannelijke Belijdende Leden wijkgemeente 1 ter inzage liggen op het Kerkelijk Bureau tijdens de openingstijd:10:00 uur tot 12:00 uur. Uit de ingediende namen van de gemeente wordt door de kerkenraad een dubbeltal opgesteld voor een Stemmingsvergadering op  D.V. woensdag 14 februari.
Laat ook de vervulling van de aanstaande vacature een zaak van ons gebed zijn.

06-01-2024
De kerkenraad van wijkgemeente 1 deelt u het volgende mee, met betrekking tot de komende ambtsdragersverkiezingen:
In de kerkenraadsvergadering van 14 december hebben de volgende broeders zich herkiesbaar gesteld voor een volgende ambtsperiode:

• diaken J. Hoogendijk
  • de ouderlingen J v/d Pligt, A.G Terdu en A.L. Tuk
  • ouderling kerkrentmeester W.B. v/d Wetering
  • en kerkrentmeester niet ambtsdrager J. van Dam

Genoemde broeders zijn hiermee terstond  herkozen. Als kerkenraad zijn we hier erg dankbaar voor. Mochten er bezwaren zijn tegen de gevolgde procedure of tegen de herverkiezing van één van de broeders kunt u die t/m vrijdag 12 januari indienen bij broeder A.G. Terdu, Lange Meet 4. Dit dient schriftelijk en ondertekend te gebeuren.
Aftredend en kerkordelijk niet herkiesbaar is diaken J.A. Maaskant.
Wij vragen u gebed voor de ambtsdragersverkiezingen.